niedziela, 30 sierpnia 2015

Wrap up — wakacje

Hej! Z racji ostatniego dnia sierpnia przychodzę do Was z szybkim podsumowaniem wakacji. A raczej czytelniczych wakacji ;) Wiem, że niektórzy taką normę wyrabiają w miesiąc, ale okazało się, że jednak mam życie (tak, też jestem zdziwiona).

"Letnia Akademia Uczuć. Anna i wodorosty."
"Letnia Akademia Uczuć. Pięć najważniejszych słów." [Hanna Kowalewska]
Dwie książki, które dostałam na urodziny. Lekkie, młodzieżowe obyczajówki, idealne do zajęcia czasu podczas opalania. Zdecydowanie przyjemnie spędziłam z nimi czas.

"Cień wiatru" [Carlos Ruiz Zafón]
Ech, przechodząc obok księgarni nie mogłam się powstrzymać i kupiłam. Nie żałuję! Historia trzyma w napięciu, jest oryginalna, no i z książkami w tle — czego chcieć więcej?

"Dziewczyna z pomarańczami" [Jostein Gaarnder]
Po prostu mi się spodobała i to na razie musi Wam wystarczyć, bo na dniach ukaże się jej recenzja.

"Rozważna i romantyczna" [Jane Austen]
Moje pierwsze spotkanie z "dorosłą" klasyką i choć na pewno będą kolejne, to raczej nie w najbliższym czasie. Chyba jeszcze nie dojrzałam do Jane Austen.

"Zagubiony Heros" [Rick Riordan]
Tę książkę musiała czytać z przerwami, bo chociaż uwielbiam Ricka Riordana, to główni bohaterowie mnie irytowali. Tak, przez pół książki nie mogłam przeboleć braku Percy'ego.

"Szklany tron"
"Korona w mroku" [Sarah J. Maas]
Odsyłam do <a href="http://tylkoopowiesci.blogspot.com/2015/08/sarah-j-maas-tron-i-ja.html">recenzji</a>. Moja ocena 7/10.
Natomiast drugi tom w mojej skromnej opinii jej znacznie lepszy od pierwszego, chociaż "wzbogacony" w rozterki miłosne Celaeny.

"Felix, Net i Nika oraz Nadprogramowe Historie" [Rafał Kosik]
Moja ukochana seria... Powieść trzyma klimat, czego niestety nie mogę powiedzieć o ostatnim tomie serii. Szybko połknęłam i nie mogłam się oderwać.

"Złodziejka książek" [Markus Zusak]
Wcześniej czytałam same pozytywne recenzję na temat tej książki, a teraz nie pozostaje mi nic innego niż im przytaknąć. Wrażenia po przeczytaniu "Złodziejki..." mogę opisać trzema słowami: uśmiech przez łzy.

"Czerwone krzesło" [Andrzej Meleszka]
Jest to książka dla młodszego czytelnika, więc bardzo trudno było mi wczuć się w akcję. Tym bardziej, że całą opowieść już dobrze znałam, bo kilkukrotnie oglądałam film na jej podstawie. Czyta się łatwo i jeśli nie wiecie, co poczytać młodszemu rodzeństwu — to już wiecie ;)

"7 razy dziś" [Lauren Oliver]
Odsyłam do <a href="http://tylkoopowiesci.blogspot.com/2015/08/lauren-oliver-razy-dzis-i-raz-recenzja.html">recenzji</a>. Moja ocena to 5.5/10.

A co Wy przeczytaliście w te wakacje? Może któreś z naszych lektur się pokrywają?

6 komentarzy:

  1. Co przeczytałam przez całe wakacje? Hm... Już wymieniam, jeżeli Ci to nie przeszkodzi: "Divergent" Veroniki Roth, "Cztery" Veroniki Roth, "Królową Tearlingu" Eriki Johansen, "Marę Dyer. Tajemnicę" Michelle Hodkin, "Legendę. Rebelianta" Marie Lu, "Delirium" Lauren Oliver, "Legendę. Wybrańca" Marie Lu, "Łzę" Lauren Kate, "Blask" Amy Kathleen Ryan, "Wypowiedz jej imię" Jamesa Dawsona, "Malfetto. Mroczne piętno" Marie Lu, "Dziewczynę ognia i cierni" Rae Carson, "Powiedz wilkom, że jestem w domu" Carol Rifki Brunt, "Dotyk Julii" Tahereh Mafi, "Mroczne umysły" Alexandry Bracken, "Czerwoną królową" Victorii Aveyard, "Miasto popiołów" Cassandry Clare, "Zieleń szmaragdu" Kerstin Gier, "Lek na śmierć" Jamesa Dashnera, "Pod kloszem" Meg Wolitzer i "Papierowe miasta" Johna Greena.
    E tam, tylko kilka pozycji :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że nie przeszkadza, ślicznie dziękuję za komentarz :) 21 pozycji... Po prostu: WOW :D

      Usuń
  2. Piękne podsumowanie, kilka książek znam i czytałam, ale o większości tylko słyszałam :) Wspaniałe czytelnicze wakacje za Tobą!

    OdpowiedzUsuń
  3. strasznie Ci zazdroszczę, że miałaś czas przeczytać aż tyle książek! :)

    Za każdy komentarz i obserwację się odwdzięczam!
    http://eye-shadoow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne podsumowanie, wiele książek przeczytałaś :)
    Nic z tych książek nie znalazło się u mnie, jednak ostatnio recenzowałam ostatnią część tej serii pana Riordana ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile książek :) Ja w całe wakacje mało :( W lipcu 5 - spoko, a w sierpniu tylko 2 :(
    Zapraszam do mnie http://lekturia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Jeśli przeczytałeś - proszę, skomentuj. Zawsze milej pracować ze świadomością, że ktoś to czyta :)